Smaczna i syta dieta pudełkowa ketogeniczna

0
169
dieta pudełkowa ketogeniczna

Pomysłów na odchudzanie jest całkiem sporo. Okazuje się jednak, że najlepsze efekty uzyskuje się poprzez zastosowanie odpowiedniej diety połączonej z umiarkowanym wysiłkiem fizycznym. Problem pojawia się w momencie, gdy trzeba wybrać dobrą dietę dla siebie. Jeśli nie przepadasz za słodką owsianką na śniadanie, to dieta ketogeniczna pudełkowa może być właśnie nie Ciebie.

Dieta keto pudełkowa – na czym polega?

Dieta pudełkowa ketogeniczna opiera się na zasadach popularnej ostatnio diety ketogenicznej, której główną zasadą jest spożywanie posiłków wysokotłuszczowych oraz niskowęglowodanowych. To z tłuszczów organizm ma przede wszystkim czerpać energię, stąd mają stanowić one aż od 75 do nawet 90% dziennego zapotrzebowania energetycznego. Pozostałą część należy uzupełnić wysokiej jakości białkiem oraz węglowodanami.

Efektem stosowania takiej diety jest zaprowadzenie w organizmie, tzw. stanu ketozy, który sprzyja spalaniu nagromadzonej tkanki tłuszczowej. Dotychczas organizm pożytkował na energie głównie cukry pochodzące z węglowodanów, teraz przestawia się na tłuszcze, w tym również te nasze nadprogramowe. Efekty są bardzo szybko widoczne, a już w pierwszych kilku dniach zmniejsza się nasza waga przede wszystkim dlatego, że pozbywamy się nagromadzonej za sprawą cukrów wody.

dieta keto

Przechodzimy do najsmaczniejszego, czyli co możemy jeść?

Dieta ketogeniczna pudełkowa ogranicza w znacznej mierze przede wszystkim tradycyjne węglowodany. Jeśli więc na śniadanie zdarzało nam się jadać głównie owsianki lub kanapki i to z dodatkiem, np. cukrów znajdujących się w owocach czy innych dodatkach, to teraz trzeba się z tym pożegnać. W tym wypadku węglowodany zjadane podczas tej diety to głównie warzywa oraz kilka gatunków owoców, w tym głównie jagodowe jak truskawki, jagody, maliny czy jeżyny. Należy zrezygnować z makaronów, pieczywa, ryżu, kaszy i innych węglowodanów, w tym przede wszystkim słodyczy.

Energie pozyskuje się przede wszystkim z tłuszczów, więc znajdą się tutaj przede wszystkim takie produkty jak tłuste ryby, mięso, jajka, oleje, orzechy, nasiona, ale również awokado czy oliwki. Oczywiście muszą być one dobrej jakości, a nie mniejsze znaczenie ma ich sposób przygotowywania. Jeśli więc jajecznica to dla Ciebie świetny wariant na śniadanie, to z pewnością nie będzie Ci aż tak doskwierał brak cukru i węglowodanów.

Dieta pudełkowa ketogeniczna – jak komponuje się posiłki

Aby tego rodzaju dieta nie znudziła się szybko, ważne jest, aby nauczyć się komponować ciekawe i urozmaicone posiłki. Na początku może to być dość trudne, ponieważ z reguły jest to dla nas całkowita nowość. Na pewno więc nieco czasu zajmie nam poszerzenie wiedzy w tym temacie, robienie odpowiednich zakupów oraz przygotowywanie smacznych posiłków. Pomocna można okazać się w takim przypadku dieta pudełkowa ketogeniczna, która zwolni nas z większości obowiązków i możemy dopasować ją zgodnie z osobistymi preferencjami.

Dieta ketogeniczna pudełkowa skomponowana jest zgodnie z zasadami tego sposobu odżywania się. Można wybrać warianty najlepiej dopasowane do swoich upodobań smakowych. Decyduje się również o ilości kalorii oraz posiłków w ciągu dnia. W takich daniach nie zabraknie mięsa, ryb, jaj oraz dozwolonych warzyw, orzechów czy owoców. Podstawą są oczywiście wysokiej jakości tłuszcze. Niezwykle ważne jest spożywanie spożywanie dużej ilości wody

Jak rozpocząć dietę pudełkową ketogeniczną?

Ten sposób odżywiania ma zarówno wielu przeciwników jak i zwolenników. Efekty są jednak widoczne i trwałe. Istnieją jednak pewne przeciwwskazania do stosowania tego rodzaju diety, np. wysoki poziom cholesterolu i miażdżyca. Warto więc przed zdecydowaniem się na stosowanie diety keto skonsultować to ze swoim lekarzem i wykonać odpowiednie badania. Jako że taki sposób odżywiania może nieco obciążać nerki czy wątrobę, zazwyczaj wykonuje się takie badania diagnostyczne jak lipidogram, morfologię, glukozę, enzymy wątrobowe i kreatyninę. Te badania warto również powtarzać w czasie trwania diety. Warto dodać, że taki sposób odżywiania znacznie ogranicza uczucie głodu oraz chęć na coś słodkiego.