Czas zacząć wiosenny detoks w 4 krokach

0
116
wiosenny detoks

Cieplejsze miesiące motywują do zmian. Najczęściej postanawiamy zdrowo się odżywiać, zadbać o swoją sylwetkę i oczyścić nasz organizm po zimie. Jak tego dokonać? Co jeść i pić, by poczuć się lepiej? Oto kilka cennych wskazówek. Zapraszam poniżej. 

1. Zmiany w nawykach żywieniowych

Dieta ma ogromny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie, kondycję naszego ciała oraz ogólny wygląd. Gdy przez dłuższy czas odżywiamy się niezdrowo, jemy przetworzone produkty lub fast foody a nawet spożywamy alkohol i palimy papierosy – szybko zauważamy, iż tyjemy w zastraszającym tempie, nasza skóra staje się sina, a my tracimy energię i chęć do życia. Dlatego też, prasa, telewizja, jak i internet coraz częściej przekonują nas, że warto dbać o swoje zdrowie i warto stawiać na zdrowe jedzenie. Oczyszczanie organizmu z toksyn można rozpocząć od codziennego rytuału, jakim jest wypicie ciepłej szklanki wodą z cytryną. To najlepszy sposób, by pobudzić nasz metabolizm, przyspieszyć trawienne oraz obudzić organizm na nowy dzień. Taki napój działa lepiej niż kawa. Dodatkowo, za jego sprawą następuje
oczyszczanie organizmu ze wszystkich niepotrzebnych substancji, które zalegają w nim z poprzedniego dnia. Wiosną i latem warto również postawić na lekkostrawne danie, które sprawią, że poczujemy się lżej.
Doskonałym wyborem będą więc owoce i warzywa oraz kasze. Kasza jaglana, gryczana czy quinoa do idealnie rozgrzewające śniadanie, które z wieloma dodatkami może stanowić niebanalny posiłek, który posmakuje zarówno dorosłym, jak i dzieciom.

2. Minimum 2 litry wody dziennie

Woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania organizmu. To ona szybko usuwa toksyny oraz inne pozostałości po niestrawionych posiłkach. Woda w najbardziej prosty, szybki i naturalny sposób jest w stanie wyregulować nasz organizm. Dzięki niej również szybciej chudniemy, gdyż przyspiesza przemianę materii. Różne źródła wskazują, iż najlepiej wypijać minimum 2 litry wody dziennie. Gdy pijemy herbatę lub kawę – dodatkowo wypijajmy jeszcze jedną szklankę.

3. Herbaty oczyszczające

Wiele z nas w okresie oczyszczania organizmu (lub diety) stawia na różnorodne herbatki ziołowe. Warto wybierać te sprawdzone, ze sklepów zielarskich, które sami możemy zaparzać w domu. Wszelkie mieszkanki zwane przez producentów: „odchudzającymi”, „oczyszczającymi”, czy „fit herbatka” nie jest najlepszym rozwiązaniem. Postawmy więc na sprawdzone zioła takie jak choćby: czystek, pokrzywa, melisa czy mięta.Pozytywnie wpłyną na nasz organizm i doskonale smakują. Tutaj możesz przeczytać więcej o oczyszczaniu organizmu za pomocą ziół.

4. Ile powinno trwać oczyszczanie organizmu?

To zależy tak naprawdę od nas. Powyższe metody można wprowadzić do naszego codziennego życia, dzięki czemu będziemy mieć poczucie, iż na bieżąco usuwamy toksyny oraz inne zbędne intruzy z naszego organizmu. Dodatkowym i niezbędnym elementem jest wyrzucenie z naszych jadłospisów wszelkich niezdrowych produktów takich jak przetworzone jedzenie, słodycze oraz używki. Warto również przy tym wszystkim postawić na odrobinę ruchu.

Nasz organizm szybko odwdzięczy się nam nie tylko pozbyciem zbędnych kilogramów, ale i lepszym samopoczuciem, zarówno tym fizycznym, jak i psychicznym.