Woda dla zdrowia, koniecznie z cytryną

0
6
woda z cytryną

Dbanie o zdrowie to w ostatnich latach jeden z podstawowych tematów, jakimi żyją magazyny śniadaniowe i prasa kolorowa. W końcu wszyscy chcieliby pozostawać w dobrej kondycji przez całe życie, a to sprzyja omawianiu tego tematu ze wszystkich możliwych stron.

W ostatnich miesiącach bardzo duże znaczenie w zdrowej diecie przypisuje się prozaicznemu, wydawać by się mogło, napojowi, jakim jest woda z cytryną. Takie proste zestawienie składników może jednakże przynosić bardzo pozytywne skutki, o czym świadczą świadectwa milionów osób, które taki element wprowadziły na stałe do swojej codziennej diety.

O zdrowotnych właściwościach wody z cytryną

Wodzie z cytryną przypisywanych jest bardzo duża ilość działań, które w pozytywny sposób wpływają na organizm. Pierwszym z nich jest przede wszystkim wspomaganie procesów trawiennych w organizmie, które – jak wiadomo – rzutują na całkowitą jego formę. W tym celu zalecana jest szklanka wody z cytryną na czczo, wypijana na około pół godziny przed pierwszym posiłkiem. Taki sposób spożywania tego specyfiku jest ogólnie polecany, jako przynoszący najlepsze rezultaty.

Innym efektem spożywania cytrynowej wody, na który wskazują jej użytkownicy, jest wspomaganie procesu odchudzania, wzmaga bowiem uczucie sytości, przez co skłania do spożywania mniejszej ilości pokarmów, a to z kolei w bezpośredni sposób przekłada się na zmniejszanie się tkanki tłuszczowej i spadek masy ciała.

To jednak nie wszystko. Do pozytywnych aspektów picia wody z cytryną, które ujawniają się po spożywaniu tego koktajlu regularnie przez co najmniej dwa tygodnie jest poprawa funkcjonowania układu moczowego, a w tym również zapobieganie tworzeniu się kamieni nerkowych i rozpuszczanie kamieni, które już zdążyły się w nerkach ulokować. Jednocześnie sprzyja usuwaniu toksyn z organizmu.

Działanie profilaktyczne

Jeśli ktoś jeszcze jakieś wątpliwości, związane z tym dlaczego warto pić wodę z cytryną, to jest jeszcze kilka argumentów, jakie za tym przemawiają. Sokowi z cytryny wymieszanemu z wodą przypisuje się także działanie antyrakowe, bowiem dzięki zawartości w swoim składzie przeciwutleniaczy, które z kolei zapobiegają wnikaniu w struktury komórek wolnych rodników, będących jedną z głównych przyczyn powstawania chorób nowotworowych.

Flawonoidy zawarte w cytrynie wpływają również na obniżenie ciśnienia krwi, dzięki czemu mają korzystne działanie kardiologiczne. Dzięki doskonałym właściwościom nawadniającym woda z cytryną uzupełnia niedobory płynów w organizmie, co przekłada się na jego zbilansowane funkcjonowanie, poprawienie skupienia i koncentracji, a w rezultacie na lepszą jakość codziennego życia.

Na zimno, czy na ciepło?

Wśród miłośników wody z cytryną ścierają się przedstawiciele dwóch obozów, a osią sporu w tym przypadku jest temperatura, w jakiej powinna być spożywana woda z cytryną. Dla jednych ciepła woda z cytryną na czczo jest najwłaściwszym sposobem jej podawania, dla drugich temperatura tego napoju powinna być skrajnie odmienna, czyli zimna.

Obie strony mają swoje argumenty na poparcie stawianej tezy, jednakże badania naukowe wskazują, iż temperatura, w jakiej serwuje się wodę z cytryną nie ma istotnego wpływu na jej właściwości i w zasadzie bez względu na ilość stopniu Celsjusza panującą w szklance woda z cytryną zawsze jest dobrym wyborem. Nie pozostaje więc nic innego, jak sięgnąć po kolejną jej szklankę.